Direct naar content
Fun & Living

Nieuw initiatief 3FM Serious Request: De Lifeline

Kathy Leestijd: 3 minuten
Illustratie voor: Nieuw initiatief 3FM Serious Request: De Lifeline


Het lijkt erop dat het er dit jaar ietsjes anders uit gaat zien tijdens 3FM Serious Request. NPO 3FM stopt tijdens de komende editie van de jaarlijkse benefietactie met het Glazen Huis. Na veertien jaar gooit de zender het over een hele andere boeg. Maar wat gaat het precies inhouden…?

3fm-fem-fem

De Lifeline

Normaal gesproken werd er ergens in het land in een grote stad het Glazen Huis geplaatst voor een kleine week tot kerstavond. Nu gaat dat dit jaar veranderen. In de week voor kerst trekken drie dj-teams van de radiozender onder de nieuwe actie ”De Lifeline” een week lang te voet door het land.

In deze nieuwe opzet zijn er geen vaste dj’s meer. Vanuit Utrecht gaan de teams lopen door Nederland om geld in te zamelen voor drie goede doelen. Voor het eerst is hierbij een Nederlands doel, namelijk reanimatie. De andere twee goede doelen zijn: ‘bescherming tegen natuurgeweld’ en ‘noodhulp bij oorlog en conflicten’. Wie doneert, mag en kan zelf kiezen wel van de drie doelen hij/zij wil steunen. De dj-teams komen hoogstpersoonlijk langs bij de acties die het publiek organiseert. Dj Sander Hoogendoorn voegt hieraan toe; ”Het draait om de actievoerder. Je hoeft dus niet meer naar het Glazen Huis te komen, maar wij komen naar jou toe”.

Vanuit het hoofdkwartier TivoliVredenburg zullen de dj’s opdrachten krijgen en wordt er radio gemaakt. Niet getreurd, de luisteraars kunnen ook dit keer weer liedjes aanvragen in ruil voor een donatie. Daarnaast vindt er de hele week een spetterend festival plaats met onder meer optredens, workshops, lezingen, games en karaoke.

Nieuwe traditie?

Het Glazen Huis heeft het jarenlang ontzettend goed gedaan vanwege het unieke concept. Zes dagen lang lieten diverse dj’s van 3FM zich opsluiten in het huis, dat elk jaar ergens anders werd geplaatst. Het was de bedoeling dat ze niet mochten eten en draaiden daarbij 24 uur per dag verzoeknummers tegen betaling. Het is lang goed gegaan, maar helaas was er in de afgelopen jaren een dalende lijn te zien in de opbrengsten van het evenement. De laatste maanden werd er al flink gespeculeerd over waar het huis dit jaar kwam te staan en of het nog wel door ging.

Lees ook: samenwerking Coca-Cola voor borstkanker

Bron: Het AD