Zo simpel, zo iconisch

Reclames uit de jaren 80 hadden iets magisch, geen over-the-top visuals of flitsende jingles, maar een simpel verhaal dat bleef hangen. Petje Pitamientje was daar misschien wel het ultieme voorbeeld van. Met zijn petje, krullen en die inmiddels iconische zin ‘ik vind het gewoon lekker’ veroverde hij in no time de Nederlandse huiskamers. Geen glitter, geen poespas. Gewoon een jongetje met een petje dat met één zinnetje een heel land wist te veroveren. Die charme was onweerstaanbaar. En laten we eerlijk zijn wie heeft die legendarische slogan niet minstens één keer voor de grap aan de ontbijttafel eruit gegooid?

Van reclamekind naar healthy lifestyle

Het kleine jongetje Petje Pitamientje uit de Calvé-spotjes is inmiddels allang volwassen en heet gewoon Laurens Bon. Na zijn korte maar iconische tv-carrière koos hij voor een compleet ander pad. Geen filmset of castingbureau, maar een opleiding Voeding & Diëtetiek. Zijn passie voor gezondheid en balans werd zijn nieuwe drijfveer. Op social media laat hij nu zien dat een gezonde leefstijl echt niet ingewikkeld hoeft te zijn. Simpele recepten, kleurrijke borden en tips waarmee je direct iets kunt. En ja, pindakaas speelt nog steeds een rol maar dan wel als onderdeel van een gebalanceerd eetpatroon. Petje Pitamientje of te wel Laurens bewijst dat nostalgie en een moderne lifestyle verrassend goed samen kunnen gaan.

▼ scroll verder ▼

Ondernemer met een vleugje nostalgie

Wat begon als een reclamegezicht, groeide uit tot een ondernemer met een eigen pindakaaslabel. Daarmee laat Laurens zien dat een klassiek product ook anno nu relevant en verantwoord kan zijn. Het jongetje met het petje is veranderd in een vader, coach en ondernemer maar zijn link met pindakaas is nooit verdwenen. Zijn verhaal is eigenlijk net zo aanstekelijk als die oude reclames, Een vleugje nostalgie, een snufje fun en vooral heel veel inspiratie. Van dat jongetje met een petje tot lifestyle-expert met zijn eigen merk, de transformatie van Petje Pitamientje is gewoon té leuk.

Lees ook: Wij gaan stuk: Kruidvat maakt hilarisch reclamebord bij aanbieding Satisfyer