Huh? Dit is de bijzondere reden dat Babybel-kaasjes ineens weer populair zijn
De ronde, rode mini-kaasjes waren een paar jaar geleden één grote hype, en hoewel wij ze stiekem alweer een beetje vergeten waren, vliegen de Babybel-kaasjes in Amerika over de toonbank. De reden voor de toenemende vraag naar deze kleine kaasjes? Dat heeft alles te maken met afvallen...
Babybel-kaasjes zijn ineens weer populair
Je kent ze vast nog wel: die kleine ronde Babybel-kaasjes die je vroeger altijd mee naar school kreeg (of misschien wel bij je kids in hun lunchbakje deed). Of je ze nu oprecht lekker vond, of eigenlijk heel erg vies, je móet deze iconische kaasjes toch een keer geproefd hebben. Hoewel voor jou het eten van deze kaasjes misschien in een ver verleden ligt, is dit niet het geval voor een hele hoop mensen in Amerika. Daar zijn Babybel-kaasjes namelijk weer ontzettend populair – en dit is waarom.
Ozempic hype
Ja, Amerikanen eten de Babybel-kaasjes ineens massaal. Hoe dat komt? Één woord: Ozempic. Veel mensen in Amerika gebruiken dit middel om af te vallen. Dit is een goedje dat je in je prikt en ervoor zorgt dat je minder honger krijgt, waardoor je minder eet en dus afvalt. Maar naast dat je veel vet verliest door het gebruiken van Ozempic, verlies je ook veel spiermassa. En daar hebben de Amerikanen nu iets op gevonden…
Babybel to the rescue
Dit is waar het Babybel-kaasje van pas komt voor de Amerikanen. Zij willen namelijk wel graag hun spiermassa bewaren, en dat doe je door veel eiwitten te eten. En laat het kleine kaasje nu nét een magische bron van eiwitten zijn!
Daarbij komt dat het kaasje ook nog eens lekker klein is. Dat betekent dat je meerdere van die rondjes makkelijk kunt meenemen in je tas én dat het kaasje de ideale snack is voor mensen die Ozempic gebruiken. Zij kunnen namelijk toch niet zo veel eten…
Als we de cijfers moeten geloven…
Ozempic is natuurlijk een vrij nieuw fenomeen, en daarom kunnen we in de cijfers precies zien wat het toenemende aantal gebruikers van Ozempic heeft gedaan met de verkoop van het Babybel-kaasje. De resultaten? Er is vergeleken met vorig jaar een stijging van twaalf procent onder de verkoop van die zachte rondjes!
Of het echt gezond is, dat is nog maar te betwijfelen, maar werken doet het duidelijk wel. Het werkt zelfs zó duidelijk, dat de Bel Group, het Franse bedrijf dat de kaasjes maakt, miljoenen euro’s meer gaat steken in het maken van de kaasjes. Ka-ching!
Lees ook: Microdosing Ozempic: hype, gezondheidshack of gevaarlijk?