Direct naar content
Food & Drinks

Omg! De Verhulstjes lanceren eigen rosé en je haalt hem nú bij de AH

Floor Velthuis Leestijd: 2 minuten
De Verhulstjes komen met eigen rosé
Afbeelding: Bron: Instagram @deverhulstjes

Je kent hem als de man achter Samson, Studio 100 en de vader van de meest geliefde realityfamilie van België: Gert Verhulst. Maar Gertje zou Gertje niet zijn als hij niet ook nog even een eigen wijnlijn uit de grond stampte. Vanaf 10 mei liggen de flessen in de schappen van Albert Heijn: de rosé van ‘De Verhulstjes’.

Van plopmelk naar rosé

Gert Verhulst omschrijft zijn rosé als een verlengstuk van zijn tweede thuis: Zuid-Frankrijk. “Zuid-Frankrijk voelt als onze tweede thuis”, zegt hij tegen het Nieuwsblad. “We genieten er enorm van de sfeer, de gastronomie en natuurlijk de wijn. Toen we de kans kregen om samen met een bevriende wijnboer een eigen rosé te maken, wisten we meteen: dit moeten we doen.”

“We hebben de druiven niet zelf met onze voeten geperst. Maar we hebben wel uitgebreid geproefd – allerlei soorten rosé, verschillende druivencombinaties… Met het hele gezin hebben we uiteindelijk beslist welke wijn het best bij onze smaak past”, vertelt Gert aan HLN. 

Wat vindt de expert?

Wijnexpert Alain Bloeykens was al enthousiast over de verpakking. “De transparante fles met fuchsia schroefdop doet alvast meteen zomers en werelds aan”, vertelt hij aan het Nieuwsblad. Op het etiket staat ‘IGP Méditerranée’, een wijngebied die volgens hem steeds vaker voor kwaliteitsvolle én toegankelijke roséwijnen zorgt.

Maar hij merkte ook op: “Er is geen vermelding van het oogstjaar op het etiket. Een minpunt. Want als er nu één type wijn is die je best binnen het jaar soldaat maakt, dan is het wel dit soort rosés.”

De smaak

De wijn smaakt fris en is nog helemaal in topvorm volgens Bloeykens. “De smaak is fris en ruikt aangenaam, eerst floraal, al snel gevolgd door witte perzik, abrikoos en een schijfje meloen.”

Toch ontbreekt er voor hem iets: “Het mist toch wat volume en spankracht. Dit is eerder vrij monotoon en té afgeborsteld, vooral naar het einde toe. Niettegenstaande de onberispelijke frisheid. Dit is zeker geen miskleun voor deze prijs hoor, je betaalt namelijk maar €7,99.

Proosten maar

Een frisse rosé met een Belgisch reality-randje. “Voor iedereen die graag geniet, zoals wij dat doen. “Het zou me echt een plezier doen als onze wijn mensen samenbrengt”, hoopt Gert.