Huh: komt er een Sephora naar Nederland?

Het lijkt wel een hot topic deze week: komt er nu wel of niet een Sephora naar Nederland? Als we de TikTok-video’s mogen geloven, dan hoeven we hier niet meer over te twijfelen. Maar we weten inmiddels: niet alles wat op TikTok staat is de waarheid.
Favoriete winkel in het buitenland
Zonder overdrijven: zodra we het vliegtuig in een ander land uitstappen, dan tikken we op Google Maps de naam Sephora in. De winkelketen – die je dus tot nu toe alleen nog maar in het buitenland vindt – verkoopt alle make-upmerken die je op TikTok spot en heeft alles wat we aan onze beauty wishlist toe willen voegen in haar assortiment.
De producten die we normaal gesproken online kunnen bestellen, kunnen we dan op deze manier, zonder gigantisch veel verzendkosten, in ons fysieke winkelmandje gooien. En daar komt nog bij: je kunt alles eerst ruiken, proberen en bekijken, voordat je de aankoop aangaat. Beautyproducten zijn tegenwoordig allesbehalve goedkoop, dus dit is een fijne bijkomstigheid.
Sephora naar Nederland?
Het nieuws dat Sephora (misschien) naar Nederland komt, was voor veel beautyliefhebbers dan ook een giga shock. Zouden we dan echt vanaf nu onze faves in Nederland kunnen kopen? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn – en dat is het blijkbaar ook.
Via TikTok doken er video’s op van mensen die door de zogenaamde nieuwe Sephora in Nederland liepen. We zagen iemand die alle hoeken en gaten van de winkel liet zien, maar verder werd er weinig informatie gegeven. Extra vreemd: het account waarop het gedeeld werd, is ook niet geverifieerd.
@jerrelbaumann SEPHORA komt naar Nederland!!🤩 En dit is mijn wishlist✨ (sla op) #sephora #sephoranetherlands #westfieldmallofthenetherlands #sephorawishlist ♬ origineel geluid – Jerrel Baumann
Te mooi om waar te zijn
Ondanks het feit dat we beyond excited waren over deze aankondiging, lijkt het een gevalletje te-mooi-om-waar-te-zijn. TikTokkers vertellen namelijk in een andere video dat deze aankondiging hartstikke nep zou zijn.
Zo vertelt @bokado dat de video’s waarin de ‘nieuwe Sephora’ wordt getoond, random video’s zijn, die de makers waarschijnlijk van het internet geplukt hebben. Ook worden er in de beschrijving verschillende hashtags gebruikt om viral te gaan, iets wat een bedrijf als Sephora zelf niet snel zou doen. Kortom: het lijkt erop dat dit sprookje helaas niet uit gaat komen.
@bokado Geloof niet meteen alles wat je ziet!! #sephoranetherlands #sephora #1min #longervideos ♬ Rainbow City – Aves